dimarts, 31 de maig del 2011

SENSACIONAL

"Ahir a la nit em va passar el que ara fa uns quants mesos va passar a en Sales. Em vaig ficar al llit, vaig començar a fullejar la Plaça i, finalment, la vaig començar pel començament i la vaig llegir tota de raig. Fins a la matinada. És un llibre sensacional. El vaig trobar més bo que mai: infinitament ric, inexhaurible, canviant com un tornassol. Es pot llegir indefinidament, començant per qualsevol indret. Un clàssic. Hi ha pàgines i pàgines d'un gruix, d'una elegància, d'un aplom, d'una textura com raríssimes vegades s'ha dat en català. [...] Ara vaig a dormir. Demà t'escriuré. La Mort ha d'ésser molt bona. I ho serà, sense cap mena de dubtes madurant-la un pèl més. No et precipitis mai. Pensa molt en les coses que vulguis fer i no et posis a escriure fins que n'estiguis ben plena. Repeteixo: la Plaça es llegirà encarà d'ací 300 anys. Si encara queden catalans."

 Armand Obiols, en carta a Mercè Rodoreda de 10-V-1962


1 comentari:

  1. I com n'és de cert! No La plaça del Diamant, sinó tota la narrativa de la Rodoreda és un tractat d'escriptura. Sort d'ella, Pla, Sagarra, Sales... Què poc s'hi ha emmirallat la novel·lística posterior!

    ResponElimina

Gràcies per la vostra opinió

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.