dimarts, 26 de maig del 2009

EL MÈTODE PEP










Escric aquestes línies sent conscient que corro el risc que vostès, benvolguts lectors, m’engeguin a dida. Sé que no som a la secció d’Esports, que en aquestes pàgines es refugien bona part dels que en passen i que darrerament fins i tot algun culer voreja el rebuig davant de tanta omnipresència mediàtica blaugrana. I això no obstant els vull parlar de Pep Guardiola. O sigui que si n’estan fins al capdamunt poden desviar els ulls, tot i que llavors es quedaran sense saber quin vincle proposa aquesta columna entre l’entrenador i les nostres lletres (i no em refereixo a Martí i Pol, ni a l’oda que dedicà al de Santpedor Narcís Comadira, ni als articles dels Espadaler, Fonalleras, Pàmies o Villoro). Els prometo que també hi parlo de llibres. De fet, que sobretot hi parlo de llibres.

Ens hem passat la temporada escoltant l’entrenador del Futbol Club Barcelona, triomf rere triomf, dir que encara no s’havia guanyat res... Vostès coneixen gaires escriptors amb títol a la llista de més venuts que quan els pregunten sobre el tema siguin prou savis per dir que allò no té cap importància, que fins que no s’acabi l’any i es pugui fer balanç la seva presència a la llista és relativa? Guardiola ha declarat, també: “Amb uns altres jugadors jo no seria campió, ells sí”. S’imaginen els nostres editors de referència dient: “Amb uns altres autors jo no vendria el que venc, ells sí a una altra editorial”? I quan l’entrenador ha felicitat sense problemes el Real Madrid (“La segona volta que han fet és una lliçó per nosaltres en el futur”) per obligar el Barça a rendir al màxim: quants noms de poetes, crítics, agents o llibreters se’ls acuden per posar en boca seva declaracions similars parlant del màxim competidor? Però el millor va ser l’escena del gol d’Iniesta a la tornada de la semifinal contra el Chelsea, amb l’assenyat entrenador corrent com un boig per la banda fins que es gira, torna enrere i es posa bé el nus de la corbata: no els agradaria traslladar-la als nostres autors quan presenten novetat? Passió, dedicació, elegància, exigència, coneixement del medi, mà esquerra i saber estar. El mètode Pep. Si ha funcionat al vòrtex que és can Barça, què no faria a ca les nostres lletres!

-------------------------------
Publicat a iCult/El Periódico, 20-V-09
Versión en castellano

2 comentaris:

  1. Avui, mentre em tallava el cabell, era inevitable parlar amb el meu perruquer de futbol: que si aquest o l'altre, que l'equip això o allò... Gairebé al final de la conversa m'ha dit: Jo confio en Guardiola! Després de la transcendència d'aquesta confessió, les nostres relacions esporàdiques d'encara no una hora -cabell i barba- mai no seran el mateix.

    Va, deixem-nos de literatura per un moment. Mulla't amb una porra. Jo m'apunto al 3-2. M'és impossible especificar de qui seran els gols.

    ResponElimina
  2. Em mullo, Pere: els gols del Barça els faran Henry i Messi, però no estic segur que siguin suficients per alçar la Copa. Tant de bo.

    ResponElimina

Gràcies per la vostra opinió

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.