dimarts, 11 de setembre del 2007

UN TRAÏDOR (O UN IGNORANT)











Després de penjar la bandera al balcó cometo dos errors de principiant: primer, anar a comprar els diaris; el segon, baixar el correu i navegar una estona. Qualsevol sap que això són coses que no es fan, els dies festius, i menys els festius nacionals, però jo no n'aprenc (aquí la part de l'ignorant). A més, m'havia promès no tornar a fer-me mala sang amb els hooligans de la cosa catalana i això no obstant (traïdor dels meus febles principis) acabo no sé com llegint el manifest de Sobirania i Progrés que diu que té tantes signatures i tants il·lustres adherits i filazeristes. Hi llegeixo que "Espanya és un Estat paràsit, una realitat macabra, un esbiaix de la Història", i l'estil abracadabrant prou reconeixible em fa somriure. Després vénen les lliçons d'història simplificada ("De 8 segles robant i fent xantatge als andalusins en diuen La Reconquista") i de franquisme amb el doble de barres vermelles ("El destí natural de Catalunya és separar-se d’Espanya"). I cap al final, amb l'arribada de la catequesi tautològica, ja directament m'he de fregar els ulls: "Catalanisme és nacionalisme i nacionalisme és independentisme, i qui digi que no és així és senzillament un traïdor o un ignorant. O pitjor encara, un covard o un espanyol" (la falta d'ortografia és de SiP). Els Cabré, Cardús, Gabancho o Strubell deuen estar com unes castanyoles... M'alço i em miro al mirall: traïdor, que li dig. I ignorant. O pitjor, covard. I espanyol, siguem subtils. I llavors, coses de la subtilesa, és quan m'adono que m'estan creixent unes potetes macabres de paràsit allà on fins ara em pensava que tenia mans i cames, i em vénen unes ganes fortes de menjar paper i de desaprendre a escriure, de posar-me a fer llistes i pilotes de detritus. Respiro, però. I em miro els núvols alts, la part de darrera de la bandera al balcó, els turistes al carrer, els llibres tot al meu voltant. Em ve com una basca de paraules. Entre aquestes d'ara i les del caçanacionalisme ciutadà (i el cas que es fa a la retòrica dels firaires incendiaris de les dues bandes, cada cop més semblant), el panorama comença a posar-se com per entintar el passaport fins quedar-nos sense pàgines.


R E S S O N S
L'efecte Jauss -- El bloc d'en Ramon Bassas -- Qmenta -- La 2egona Perifèria
                                                                                     g r à c i e s !

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la vostra opinió

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.