divendres, 12 de novembre de 2010

UN LECTOR SÓN UN MUNT DE LLIBRES

Mirat ja no des del bonisme, sinó en termes d'estricta rendibilitat (i sostenibilitat) comercial, vendre un llibre és (hauria de ser) sempre secundari respecte de sumar un lector. De tan elemental, gairebé fa vergonya formular-ho, oi? Doncs amb un parell d'honroses excepcions, fa anys que no sento cap editor que ho sostingui. Ja no diguem que es preocupi de fer (o de reclamar que es faci) alguna cosa perquè passi. Som els pares, els mestres, els bibliotecaris, algun polític, els internautes, els gestors culturals, els crítics, els que parlem de lectors. Els editors (més com més grans són, val a dir-ho) parlen de llibres, del tresor, de pirateria. I no precisament perquè citin Stevenson.

3 comentaris:

  1. Excel·lent. Per fi algú que parla de lectors i no de compradors de llibres... Salut, Jaume.

    ResponElimina
  2. I qui sap si algun dia, quan es parli d'escriptors, no caldrà esmentar necessàriament, inevitablement,rop els editors.

    ResponElimina
  3. Cada lector que tens és més important que vendre llibres: els blocs tenen lectors que no paguen pas per ser-ho, i els escriptors venen llibres que no són llegits.

    ResponElimina

Gràcies per la vostra opinió